Amadeo – Brussel

Amadeo Brussel

Sint-Katelijnestraat 26
1000 Brussel

brussel

7 op 7 dagen open:
maandag tot donderdag – 18:30 tot 23:00 uur
vrijdag en zaterdag – 18:00 tot 00:00 uur
zondag – 18:00 tot 23:00 uur

Telefoon: +32 (0) 495 167 753 Reservatie´s bij voorkeur online



Amadeo - AmadeusWaarom U reserveert ?GroepenAfhaal-menuBereikbaarheidOp de kaart
In Brussel is Amadeus beter gekend als “Amadeo”. Bij de opstart in het jaar 2000 was er aan de andere kant van onze hoofdstad al een restaurant die dezelfde naam droeg, en daarom moesten wij onze naam aanpassen. Wij hebben toen een naam gezocht bij dewelke de klanten makkelijk de link konden leggen naar Amadeus. Intussen is het restaurant dat in die tijd ook als “Amadeus” gekend was, reeds gesloten. Aangezien we reeds enige naambekendheid hebben als “Amadeo”, zullen wij deze naam niet wijzigen.

In Amadeo Brussel is de inrichting niet met de kenmerkende spiegelwanden, zoals in de vestigingen Gent 1, Gent 2, kaffee Amadeus, Antwerpen 1 en Amadeus Lozer, maar werd hier gekozen voor een inrichting in bibliotheek-stijl in de grote inkomzaal, en voor de gezellige “ouderwetse” look in de zalen achteraan en opzij.

Bij de ingang vind je een opgezette koe, die inmiddels is uitgegroeid tot een herkenningspunt bij vele van onze klanten.

Onze gekende ribbetjes a volonte, en onze klassieke Irish coffee, nog steeds geserveerd in 3 lagen, zullen je in Brussel zeker kunnen bekoren. Natuurlijk serveren we ook hier de gegrilde gamba, brochette, grill mixte, steak au poivre of bearnaise, enz…
We zijn centraal gelegen, tussen de beurs en de Vismarkt. In de nabijheid van de Grote markt, het cantraal station, en de verkeersvrije as rond de Anspach laan, is Amadeo zeker een bezoek waard wanneer je in Brussel bent!
Of je met 2 bent, met je vrouw en kids, met je collegae of met een groep vrienden, je zal zeker je ding vinden bij Amadeo. Aangezien Amadeo Brussel meestal vrij druk bezocht is, is het aangeraden om vooraf te reserveren (liefst via de reservatie module op de site). Toevallig in de buurt, en niet gereserveerd, spring gerust binnen, we kijken wat we kunnen doen om je onmiddellijk een plaats te kunnen geven, of om de wachttijd tot een minimum te beperken.

De reden waarom reserveren van belang is, is omdat wij vooral in het weekend vrij vol zitten, naast de hoeveelheid plaatsen is er natuurlijk voor ons ook het voordeel te weten hoeveel mensen we moeten inzetten, vooral door de weeks is dit weer een belangrijk iets voor ons.
Maar vooral…….

  • Mensen die reserveren zijn na bevestiging zeker van hun plaats in een van onze restaurants.
  • Het is zeker geen overbodige luxe om zekerheid te hebben van een plaats in een van onze restaurants, zeker op weekend dagen, evenals er activiteiten zijn in Brussel.
  • Ons restaurant heeft heel wat zitplaatsen maar om toch iedereen een plaatsje te kunnen geven, werken wij in blokken van 2 uren. Dit betekent dus dat uw tafel na 2 uren opnieuw is gereserveerd voor andere klanten.
  • Wij vragen u dan ook beleefd maar met aandrang om op tijd aan te komen zodat u zeker voldoende tijd heeft om van ons “à volonté”- concept te kunnen genieten en, indien u dat wenst, daarna nog een dessert of een koffietje te nuttigen.

Wij danken U alvast voor de medewerking in dit gedeelte.

Voor grotere groepen is reserveren altijd aangewezen daar wij dan de mensen veel makkelijk bijeen kunnen zetten en/of zelfs aan dezelfde grote tafel of speciale inrichting.
Vooraf reserveren heeft veel voordeel dus zonder U in de zorgen moet zetten.
Wij doen ons best om al de groepen die vooraf reserveren dan ook bij elkaar te laten zitten.

Voor groepen hebben we wel wat uitzonderingen, een van de belangrijkste is natuurlijk de aanpassing van onze openingsuren, evenals een menu dat we graag willen voorleggen.
Voor groepen meer dan 25 personen kunnen wij afwijken van de openingstijden indien gewenst.
Voor iedere informatie en/of afspraken verder omtrent de groepenregeling, gelieve contact op te nemen via het contactformulier (klik)

Afhaal2016Wij hebben ook een afhaal menu.

In al onze zaken kunt U terecht voor onze afhaal menu.
Deze omvat 2 ribben, 2 aardappelen, salade, saus en boter.

Het is aangewezen om vooraf even te bellen met de vestiging waar U deze wilt gaan ophalen, wij kunnen U dan perfect zeggen wanneer we het klaar kunnen hebben voor U.

Indien U vooraf dit weet, stellen wij het op prijs dat U op tijd belt en liefst niet onder openingsuren in het begin van de avond, maar liever in de late middag alvast dit meld.
Onze manager kan U dan ook vertellen wat het beste uur is om langs te komen hiervoor.

Amadeo Brussel is toch goed bereikbaar met openbaar vervoer en auto, je zult ze dus perfect mee kunnen nemen, ook de verpakking is voorzien voor “opwarming” indien je toch wat te lang onderweg was.

0495167753
bereidingstijd +/- 30 min.

Gent:
Gent 1 (Patershol) 0497438571
Gent 2 (Belfort) 0497495105
Little Amadeus (aan de Vooruit) 0491154777
Antwerpen:
Amadeus 1 (St. Paulusplaats 20) 0490643974
Amadeus 2 (Suikerrui 20) 0490643974

Amadeus Lozer (Lozerstraat 9, Kruishoutem) 0496263534
Amadeus Brussel (Amadeo, St. Katelijnestraat 26/28, Brussel) 0495167753
Amadeus Roeselare (Grote markt 25, Roeselare) 0492469817

 

NIET per Email, deze worden vaak niet direct gelezen en zal het niet op tijd klaar staan.

Klik op de foto voor een vergroting, of download hier de .pdf zodat je die ook kunt bewaren, incl. de telefoonnummers.

Amadeo – Amadeus Brussel ligt nabij DE BEURS richting Vismarkt.
Sint-Katelijnestraat 26 of in het Frans rue Sainte-Catherine 26

Met het openbaar vervoer goed bereikbaar ondergronds HALTE BEURS trams 3-4-31-32 en de 1 en 5 via Halte Sint-Katelijne
Bussen 46-47-86–88-126-127-128-n16-n18 passeren allemaal om de Sint-Katelijnestraat heen.
Op loopafstand vanaf Station Centraal via grote markt naar Beurs, schuinover de kiekenmarkt inlopen en je bent er al.
Vanaf Brussel Noord ook niet erg ver te lopen, via boulevard Anspach rechts ook de kiekenmarkt op.

socialemediaboomSociale media

Naast een algemene pagina voor Amadeus op Facebook die Rechts in de kolom staat hebben wij per zaak er ook ene, van deze zaak staat hij hier net boven ergens.
Er zijn er zoveel die we zouden kunnen bijhouden en maken maar dan hebben wij geen tijd meer voor jullie een leuke avond persoonlijk te bezorgen.

Een webmaster doet dit in zijn vrije tijd voor ons, reserveringen zijn dus geheel niet goed deze daarop te doen, gebruik hiervoor onze normale procedure zoals hierboven beschreven is.
Wil jij op de pagina´s zien van deze zaak, klik dan op de icoon hieronder en kom op de enigste gezamenlijke pagina of de unieke pagina en betreffende sociale media van deze zaak, deel gerust, like de pagina´s en vertel het je vrienden !

logos-facebook-logo-squarelogos-twitter-bird2logos-google-logo-squareyelp-icoonlogos-rss-cube

checkin

Foto´s

Foto´s en filmpjes zijn tof, en leuk om te delen vandaag de dag op de sociale media en websites.

Wij hebben van de zaak een aantal foto´s op een aparte pagina gezet, als je op onderstaande knop klikt ga je vanzelf naar die pagina toe, ook deze kleine onderstaande foto´s staan op de pagina.

Wil jij jouw bijdrage leveren mail dan je foto of filmpje naar webmaster@amadeus-resto.be later zullen wij deze (indien deze tof is) op de website of sociale media.

Klik voor alle foto´s
BELFORT CATERING BVBA

BE0458.408.538
Sint-Katelijnestraat 26
1000 Brussel
Vragen, suggestie´s of opmerkingen betreffende de website: webmaster@amadeus-resto.be

 

28 comments on “Amadeo – Brussel

    • Bonjour,

      C’est bien possible que je suis trop tard, mais vous pouvez reserver sur le site tout de suite.
      On a un menu fixe pour le 31 decembre. (aussi sur le site)
      Bien a vous, Ives Vankerckhove

  1. Bonjour,

    J’ai fait une réservation il y a une semaine de 24p pour le samedi 14 à 19:00. J’ai voulu modifier ma réservation de 1p (=>25p) et on m’annonce que je suis sur liste d’attende…
    Pouvez vous me confirmer ma réservation car il s’agit d’un anniversaire.

    En espérant avoir une réponse de votre part,

    Bien à vous

    Luana Falcone

  2. Hello,

    we went yesterday and we are really disappointed with the treatment and the service. It’s weird the fact that we were watched every moment during the supper and also, we were threatened with paying an extra because we shared three ribs and we wouldn’t get another one even when we had the option “à volonté”.

    I will never go back to this restaurant.

    • Good morning,
      I’m sorry i have to ask, but how many guests were you in total, and how many guests ordered?
      We can not allow people to share a plate because it’s “a volonte”. We only ask 15,95 euro to have ribs “a volonte” but at that price, we realy can’t allow guests to share. Our prices include all taxes and service. We don’t get the ribs for free either. If you share, this means that you want ribs “a volonte” at less than 8 euro. I think you can understand that that’s impossible (servers and quitchen staf are minimum 25 – 30 euro per hour). Since a year or so, we have more and more people who want to share 1 plate, or order a soup at 4,00 euro, and than eat ribs as well. Some people even don’t want to order a drink, but then take their own bottle of water out of there purse. We are not a charity. If someone of your guests is not hungry, he don’t have to order, but if you’re not hungry, why eat? I don’t know one place where you can order “all you can eat” for a number of guests, but then eat with more guests than you’ve ordered for.
      I am sorry that you will never come back to Amadeus, but if you would only pay 15.95 euro for everybody who want’s to have dinner, you would see that it’s more than worth it. I have to say that I’m proud of the staff that they did not serve you ribs for free, because they are not allowed, and even that they don’t lose any money if they do so anyway, they take the unpleasant way in telling you that you don’t get extra’s for free. It’s more easy for them, just to serve you all the ribs you want.
      I realy don’t mean this mail in any rude way, but I write this to hope that you can understand why we can’t serve ribs for free.
      Best regards, Ives Vankerckhove

  3. Bonjour
    Je sais que pendant la periode de noel on ne peut pas réserver mais pour le 24 je souhaiterais savoir si c est possible de réserver car c est pour le réveillon et pour l anniversaire se mon papa.Je suis une habituée chez vous et je voudras vraiment avoir une place pour ma famille mais sans reservation j ai peur de ne pas avoir de table et ce serait assez dommmage.Sinon sauriez vous me dire si c est possible de réserver dans un autre Amadeus.

    MERCI

    • Bonjour,

      Le 24, c’est le seul jour par an que Amadeo / Amadeus est ferme.
      Je ne peut pas vous aider pour ce jour la.
      Si vous pouvez venir le jour avant ou apres, sans probleme.
      Meilleurs salutations,
      Ives Vankerckhove

  4. Good morning

    Happy new year!!
    I would like to ask, until what time you can eat as much as you want for the ribs?
    I would like to book a table from 9 and we are wondering until what time we can eat as much as we can 🙂 ?

    Thank you very much in advance.

    • Hello,
      There is not realy a time for it, normal we work in shifts of 2 hours that for nearly all people enough is.
      Shifst 18.00 and 19.00 are always max. 2 hours.
      Later shifts could be longer they start at 20:30 and 21.15 in most our restaurants.

  5. Hi, I loved the restaurant, but wanted to know if there is a chance to give me the recipe for the sauce potatoes since become fascinated with the taste and I am Venezuelan, and I see the possibility of returning to Belgium, my email yoyi @ hosteando you do not want to publish the recipe here

  6. Bonjours , J’aimerais réserver une table pour 8 personnes, Ce Samedi 9 Janvier 2016, Mais je n’y arrive pas via votre site , Comment faire ? C’est à l’occasion de mon anniversaire. Comment faire ?

    Merci à vous
    Heughebaert Mery

    • Hello
      Like I see now on that day, there are many options on different hours, please try again, if people make a annulation we get space again 😀
      If it is not working for you, please use the page “contact” thanks you.

    • Beste,
      Sorry voor dit late antwoord.
      wij hebben op onze contactpagina een contactformulier die wij beter beheren, eveneens staat daar een “faq” op waar we ook antwoorden zetten op gestelde vragen zover nodig.
      We hebben een vegetarische optie, een schotel met burgers en quiche, incl. de aardappel en de heerlijke kruidenboter.

  7. Hallo,

    op 4 feb zouden wij bij u komen eten bij u, nu zijn er in ons gezeldchap een aantal rolstoel gebruikers, ik onder andere.
    Is het mogelijk om met een electrische rolstoel uw zaak te betreden en is een aangepast toilet??

    Mvg,

    Jeroen S.

Geef een reactie